Egy plebejus pedagógus a világról

Egy plebejus pedagógus a világról

Köszöntöm blogomon!

2012. december 15. - OldStruggler

Kedves Olvasó! Köszöntöm blogomon.
Én amolyan bevándorló vagyok. Az internet világában. Azért bevándorlóként is igyekszem otthonra lelni ebben a dzsungelben. Nem könnyű.
Irígykedve figyeltem barátaimat, ismerőseimet, akik nálam fényévnyivel előrébb és otthonosan jártak, járnak ebben a világban. Egy régi kedves barátom vett rá, és egyben segített is, hogy ez a blog létre jöjjön. Nem gondolom, hogy itt falrengető dolgokat fogok kidobolni, elmondani. Ez az eszköz egy lehetőség arra, hogy ebben a turbulens világban elmondjam azt, amit fontosnak tartok, ami bánt, aminek örülök. S, ha ez mások számára, az Ön számára, kedves Olvasó élményt ad, megérte a fáradozás.
Plebejus pedagógus politikus - ezt néhány mondatban értelmeznem kell. Plebejus - ez arra utal, honnan jöttem, hová megyek. Pedagógus - ez szakmám, hivatásom, életem egyik nagyon fontos szelete. Politikus - mint minden értelmiségi. A szónak nem hétköznapi értelmezése szerint - a politikai intézményrendszerben hivatásszerűen (fizetésért) dolgozó ember - hanem tágabb értelmezés szerint olyan ember, aki a közösség ügyeivel foglakozik.
Egyszer - régen - egy újságíró azt kérte, röviden fogalmazzam meg, ki is vagyok. Ezt a definíciót adtam magamról, és hozzá tettem, aki nem csak megérteni akarja a világot, de tenni is akar azért, hogy megváltozzon. Ezt a fordulatot egy nagyon bölcs XIX. századi filozófus egyik híres tézise alapján vonatkoztattam magamra. Egy közösségi oldalon arra a kérdésre, mivel foglalkozom, amikor dolgozok, ezt azzal egészítettem ki, hogy küzdök azokért, akik nem tudnak küzdeni önmagukért.
Patetikusan hangzik? Lehet. A gyakorlatban ez nagyon sok hétköznapi dolgokat jelent. Most, ezzel a bloggal arra teszek kísérletet, hogy az internetes nyilvánosság lehetőségével élve szóljak a közösség ügyeihez.
Köszönöm, hogy figyelmet fordít blogomra.
Üdvözlettel:
Fábry Béla

A bejegyzés trackback címe:

https://plebejus-pedagogus.blog.hu/api/trackback/id/tr817327108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása